سفارش تبلیغ
صبا ویژن
noavarsabz.ir
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

98/12/27
12:57 ص

اگریفلکس :

Agri-Flex 185 SC

اگریفلکس تولیدشرکت سینجنتاسوئیس

- حشره کش سیستمیک باتاثیرتماسی وگوارشی

- اثرضربه ای جهت مبارزه باسفیدبالک هاوطیف وسیعی ازآفات مکنده وکنه ها

- کنترل تمام مراحل رشدی سفیدبالک هاوسایرمکنده ها

اگریفلکس حشره کشی تماسی و سیستمیک است که با دارا بودن دو ماده ی موثره با نحوه ی اثر متفاوت سرعت بروز مقاومت را در آفات هدف، کند کرده و به تعویق می اندازد. از این رو اگریفلکس یکی از ابزار های مناسب جهت کنترل تلفیقی آفات و مدیریت مقاومت حشرات به شمار می رود.

 اگریفلکس حاوی 152 گرم در لیتر تیامتوکسام و 33 گرم در لیتر آبامکتین با ایزومر بندی بسیار دقیق و  کارآمد می باشد. تیامتوکسام از خانواده ی نئونیکوتینویید ها است و با تاثیر بر سیستم عصبی حشره منجر به فلج سریع  ر حشره می گردد. دقایقی پس از سمپاشی، تغذیه در آفت متوقف می گردد و پوره و حشره بالغ چند ساعت بعد کاملاً فلج شده و پس از مدتی خواهد مرد. آبامکتین موجود در اگریفلکس نیز با تاثیر بر گیرنده ها ی GABA انتقال پیام های عصبی را در سیناپسها مختل نموده و منجر به از کار افتادگی سیستم عصبی و تحریک مداوم سیستم ماهیچه ای می شود . مکتین ها از میکرو ارگانیزم Streptomycetes avermitilis به دست می آیند و از مجموعه ای شامل هفت مکتین مختلف تشکیل شده اند که فقط دو   زومر B1a و B1b دارای خاصیت حشره کشی قوی هستند که در شرکت سینجنتا با خلوص بالایی تولید می شوند ، حال آنکه شرکتهای تولید کننده ی آبامکتین جنریک به دلیل هزینه های زیاد تولید این دو ایزومر، توجهی به این خلوص ندارند.

اگریفلکس بافرمولاسیون سوسپانسیونی پیشرفته ی خودبخوبی به برگ واندام های هوایی گیاهان می چسبد،دارای سرعت جذب بالابوده وبرای گیاه خطری نخواهدداشت.

اگریفلکس پس از محلولپاشی به دو قسمت تقسیم می شود. تیامتوکسام موجود در اگریفلکس به سرعت به درون برگها نفوذ کرده، وارد آوند ها چوبی می شود و به سایر اندامهای گیاه منتقل می شود. بخشی از آبامکتین نیز در سطح برگ مانده و مقداری نیز با خاصیت نفوذی که  ارد از برگ رد شده، به پشت برگ رسیده و منجر به از بین رفتن پوره های سفید بالک در پشت برگ به همان خوبی روی برگ می گردد.

مواردثبت درایران:

درمحصول گوجه فرنگی برای آفت سفیدبالک(Bemisia tabacie) بامقدارمصرف 750سی سی درهزارلیترآب

نکات مهم :

- اگریفلکس درزمان گل دهی مصرف نشود.

- بهترین زمان مصرف اگریفلکس باشروع آلودگی درمزرعه وپیش ازبروزخسارت به کشت توسط سفیدبالک هامی باشد.

- ازسمپاشی درهنگام وزش بادودرهوای آفتابی وگرم خوداری شود.

- همیشه درزمان کاربردسموم ازلباس کارمناسب استفاده شود.


 


مشخصات مدیر وبلاگ
 
محمود پورمحمود[40]
 

به وبلاگ کشاورزی نوآورسبزخوش آمدیدهدف نوآورسبزترویج دانش ونوآوری های کشاورزی درجهت بهبودوتوسعه بخش کشاورزی وخدمت به جامعه کشاورزی است.لطفاماراازنظرات وانتقادات خودمطلع سازید. باتشکر محمودپورمحمود M.pourmahmoud313@yahoo.com


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
صفحه‌های دیگر
دوستان
 

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ